۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

كاترين كبير


آن عكس معروف آزمايش كاترين كه سر كلاس به آن اشاره كردم اينه. آزمايش كاترين قراره كه جرم نوترينو را اندازه بگيره. براي اطلاع بيشتر راجع به شكل به اين سايت مراجعه كنيد. بين آزمايش هاي مختلف دنيا احساس من به كاترين چيز ديگريه. آخه اولين مقاله ام برروي كاترينه. در واقع اون مقاله باعث شد پروژه ي كاترين تصويب بشه و بودجه بگيره. خودشان به ما اي-ميل زدند و اينو گفتند. صد البته نه به خاطر منجوق بلكه به خاطر استاد راهنماي معروف و پرنفوذش اسميرنف. (دانشمند معروف به اسم اسميرنف زياده. استاد راهنماي من فيزيكپيشه ي نوترينو ست نه آن رياضيدان كه مدال فيلدز گرفت!)
در سنگاپور با يك دختر آلماني دوست شدم كه روي كوارك تاپ كار مي كنه. اهل همين محل هستند. مي گفت وقتي اين دستگاه را مي آوردند به اهالي محل گفته بودند خانه هايتان را تخليه كنيد. براي مردم محل به قول مادربزرگم «احوالات» شده بود.

۱۵ نظر:

علی اصغر گفت...

سلام خانم دکتر

می خواستم در مورد course های نیم سال دوم ( ترم پیش رو ) آی پی ام بدونم . متاسفانه توی سایت صفحه ی پیدا نکردم .

شما اطلاعاتی ندارین ؟ ^_^

ترم پیش قرار بود course نسبیت عام پیشرفته بزارن ، ولی به نیم سال دوم موکول شد ، الان برنامه ی نیم سال دوم مشخص نشده ؟

خیلی دوست داشتم که ترم پیش برای کلاس های کیو اف تی جناب شیخ جباری ثبت نام کنم ، متاسفانه نشد ...

پ.ن : راستی من تقریبا دو سالی هست که وبلاگ شما رو مرتب مطالعه می کنم ، خیلی از مطالبتون استفاده کردم و مطمئنم که جمعیت خاموش مخاطبین وبلاگ شما زیاد هستن ... ^_^ ( این موضوع هم بهونه ای شد که خرده نظری بدم ، هر چند بی ارتباط با پست مربوطه ، عذرخواهی ... )

منجوق گفت...

سلام
من فقط مي دانم كه شاهين قرار است ترم دوم نظريه ي ميدان 2 درس دهد.

ناشناس گفت...

مرسي . خوبي اين نوع اطلاعات اينه كه ادم احساس ميكنه اطلاعات علمي به روزي به دستش ميرسه

ناشناس گفت...

سلام خانوم فرزان من کلاس سوم دبیرستانم خیلی فیزیکو دوست دارم ولی تاحالا زیاد روش وقت نذاشتم .تازه فهمیدم چراباید درس بخونم تازه فهمیدم وظیفمه تازه ازدرس خوندن لذت میبرم.ولی وقتی درباره ی شما خوندم فهمیدم یه جورایی خیلی عقبم.من فقط میخام مفید باشم برای کشورم برای مردم برای اسلام واحساس میکنم تواناییش رو دارم.از کجا شروع کنم؟اعتماد به نفسمو از دست دادم...

منجوق گفت...

Third year of high school is an ideal year to start. It is not late at all.
Fortunately there are many good educational material available these days.

Do not try to jump to advanced topics.
Do your best to
excell in your high school physics and math. I do not advise you to study college courses and beyond at this stage.

Try to solve as many exercises as you can. (both in math and in physics).

I do not have Farsi fonts on this old laptop of mine. Sorry for typing in English

وحیدی گفت...

منجوق شهیر!

Mohammad گفت...

ببخشید میشه یه سوال شخصی بپرسم ؟؟

منجوق گفت...

اگر سئوال فيزيكه ترجيح مي دهم در وبلاگ جواب ندهم چون همان طوري كه چندين بار نوشته ام محيط وبلگ براي سئوال و جواب فيزيك مناسب نيست.
هم وقت گيره و هم معمولا باعث سوئ تفاهم مي شه.

ناشناس گفت...

سلام خانم دکتر:
تا اخر این ماه همینطور سرتون شلوغ میمونه؟
یعنی میخوام بدونم تا این کتابی که قبلا فرمودید باید برای انتشاراتی "نوا"بنویسید همینطور دیر به دیر اپ میشید؟

وقتی سرتون شلوغ میشه منجوق اروم و بی انرژی میشه!

منجوق گفت...

دير به دير نيست كه! دو روز پيش اين يادداشت را گذاشتم.
راستي امروز 4امين سالگرد تولد منجوق در هموردا بود.

ناشناس گفت...

تولد منجوق رو تبریک میگم بهتون

اخه معمولا اگه خیلی سرتون شلوغ نباشه بیشتر مینویسید
نمیدونم شایدم اشتباه میکنم.

منجوق گفت...

ممنون

ناشناس گفت...

اگه قرار باشه هیچ قراری نباشه باز هم دوست دارید فیزیک بخونید؟

منجوق گفت...

منظورتان را نفهمیدم.

منجوق گفت...

من در این وبلاگ به مسایل اعتقادی نمی پردازم.