۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

نامه در حمايت از حضور افغاني ها در دانشگاه ها- قسمت پنجم

در خاتمه یادآور می شویم که شیخ الرئیس ابن سینا که اکنون در همدان آرمیده و به حق، مایه فخر مردم منطقه از آسیای میانه گرفته تا شمال آفریقاست، در منطقه ای دیده به جهان گشود که اکنون خارج از محدودۀ جغرافیایی ايران است. اگر مردم آن روزگارِ منطقه، به دلیل تعصبات قومی و غیره مراودات دانشمندان را سد می کردند، ابن سیناها، ابوریحان ها، فارابی ها و ابن هیثم ها و... رشد نمی کردند. آن تمدن درخشان نبود که ما پس از هزار سال بدان ببالیم. چه بسا قافله علم جهانی اکنون چند سده عقب تر بود.
پي نوشت:
اخيرا متني در وبلاگ گروهي cosmic variance انتشار يافته كه در آن از ابن سينا به خاطر معرفي پايستگي تكانه "سپاسگزاري" شده است. اين وبلاگ توسط گروهي از فيزيكپيشگان برجسته آمريكايي اداره مي شود و جزو پرخواننده ترين و تاثيرگذارترين وبلاگ هاي تخصصي فيزيك در دنيا ست.

۴ نظر:

وحیدی گفت...

مشهور است در عصر ساسانی جمعی از علمای مسحیان نسطوری که به دلایل مذهبی از ممالک خود رانده شده بودند برای تدریس (طب نجوم و فلسفه) در دانشگاه چند زبانه جندی شاپور از سمت دربار دعوت شدند.

وحیدی گفت...

http://mkkazemi.persianblog.ir
این وبلاگ مورد علاقه منه !

سیدمهدی سجادی گفت...

سلام
امروز بزرگداشت چهلمین روز شهادت دکتر علیمحمدی بود.
روحشان شاد!
دکتر اون متنی که لطف کردید در ویژه نامه ای چاپ شد و در مراسم نیز بخشی از آن قرائت شد!
ان شاالله پنج شنبه که برای کلاس سیاهچاله خدمت رسیدم یک ویژه نامه هم برایتان می آورم!
باز هم از طرف دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران صمیمانه از شما قدردانی می کنم!
با آرزوی توفیق روزافزون شما.

منجوق گفت...

كاري نكردم!
با اين من فقط دو سه بار سعادت ديدار دكتر عليمحمدي را داشتم، درگذشت نا به هنگام ايشان چند هفته اوضاع روحي مرا در هم ريخت. خدا به بازماندگانش صبر دهد.