۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

هدررفتن آب در مجتمع و هزینه سنگین شارژ

نامه زیرین را خطاب به هیات مدیره بلوکمان نوشته بودم اما چون خوشبختانه بخشی از مشکل رفع شد، آن را نفرستادم. به گمانم این گونه مسایل گریبانگیر بسیاری از خانه ها در ایران است. بنابراین انتشار آن در اینجا شاید مفید واقع شود:


به نام خدا
اعضای محترم هیات مدیره
با سلام
در حال حاضر وضعیت تاسیسات برج بنفشه شرایط نا به سامانی دارد. حوله خشک کن ها هنوز راه اندازی نشده اند. در نتیجه برای گرم کردن فضای داخل حمام، راهی به جز استفاده بی رویه از آب گرم نیست. از سوی دیگر به علت نابه سامانی وضعیت تاسیسات مقدار بسیار زیادی آب (به اندازه ظرفیت دو تشت هر یک به گنجایش 30 لیتر)باید از لوله ها خارج شود تا آب اندکی ولرم شود. این آب ولرم هنوز برای استحمام افراد مسن و یا کودکان مناسب نیست. تنها پس از حمام کامل یک فرد جوان آب به اندازه مناسب گرم می شود. این وضعیت کاملا غیر استاندارد است و نشان از وضعیت نا به سامان عایق ها یا پمپ آب و سيستم آب برگردان دارد. به این ترتیب آب به هدر می رود و اسراف عظیمی در این مجتمع رخ می دهد. امیدوارم اعضای محترم هیات مدیره در اسرع وقت تمهیدات لازم برای رفع این معضل بیاندیشند. حل این مسئله هزاران بار به اقدامات لوکس، پرهزینه و بی فایده ای چون نصب درباز کن اتوماتیک برای درب پارکینگ اولویت داشته ودارد.
در صورت قطع یارانه آب چنین اسرافی هزینه ای سرسام آور تحمیل خواهد کرد که قطعا مشکلات عدیده ای را هم برای ساکنان و هم برای اعضای هیات مدیره به همراه خواهد آورد. امیدوارم تا به آن موقع مشکل تاسیسات آب گرم و حوله خشک کن های برج بنفشه حل شود.

۳ نظر:

Unknown گفت...

شما من رو هم مشتاق کردین که یک کارایی بکنم ! فعلا دارم درزهای ورودی سرما به خونه رو میبندم. بعد از این هم میرم سراغ کل ساختمان. همزمان دارم به نصب آگهی های در مورد مصرف بهینه توی آسانسور فکر می کنم. اما موندم چه چیزی به این همسایه ها بگم ... !
راستی به نظرم جدای از مساله فلسفه اینکارها ، بهتره که روش های عملی رو توضیح بدین یا حداقل سایت هایی معرفی کنید که اینکار رو توضیح میدن.

ناشناس گفت...

ممنون میشم اگر امکان داره یک RSS برای وبلاگتون در نظر بگیرید تا با استفاده از GOOGLE READER دسترسی آسانی به مطالب شما داشته باشیم.
ممنون میشم به فکر ماها باشید.:)

بهروز گفت...

ناشناس جان،

شما اگر آدرس وبلاگ رو در گوگل ریدر، قسمت بالا، گوشه سمت چپ که عبارت
add a subscription
هست اضافه کنین خودش کار میکنه. بلاگر و گوگل به هم مرتبط اند و نیازی به آدرس RSS نیست.