۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

سمينار هفته آينده




خانم دكتر محمودي، از محققان جوان ايراني مقيم فرانسه هستند. هفته بعد ايشان براي ملاقات با خانواده شان به ايران خواهند آمد. لطف كرده اند و سميناري نيز در جورنال كلاب هفتگي ما ارائه خواهند كرد. زمان سمينار دو بعد از ظهر روز يكشنبه 28 تير خواهد بود. محل سمينار هم مانند هميشه در ساختمان فرمانيه و در پژوهشكده فيزيك خواهد بود. از علاقه مندان به پديده شناسي فيزيك ذرات دعوت مي كنم در اين سمينار شركت كنند. در زير عنوان و چكيده سخنراني ايشان آمده است. شايد بپرسيد كه چرا من اين سمينار را در وبلاگم اعلام مي كنم، در حالي كه هر هفته چنين سمينارهايي توسط خود من و يا ديگر همكاران ارائه مي شود اما من در وبلاگ از آن سخني نمي گويم. همان طوري كه قبلا هم به آن اشاره كرده ام، در اين مرحله تقويت ارتباط با فيزيكپيشگان جوان ايراني مقيم خارج كه كم كم موقعيت شغلي شان دارد تثبيت مي شود و علاقه مند با همكاري با ما هستند خيلي براي آينده فيزيك ايران مي تواند مهم باشد. در اين باره بعدا مفصل تر سخن خواهم گفت. اين بار سمينار را، با وجود تخصصي بودن، در وبلاگم اعلام عام كردم تا تعداد بيشتري از علاقه مندان پديده شناسي فيزيك ذرات با سخنران آشنا شوند. با اين اميد كه راه تفاهم و همكاري ها در آينده باز شود.
راه پيشرفت در فيزيك بيرون آمدن از انزوا ست و محققاني مانند خانم دكتر محمودي مي توانند در اين مسير ياريمان دهند. ( جوانان محقق مقيم خارج عموما چشمداشت مادي اي براي اين گونه همكاري ها ندارند.)


Title: LHC, dark matter and supersymmetry

Abstract: Relic density calculations are often used to constrain
particle physics models, and in particular supersymmetry. In this
seminar, I will show that the presence of additional energy or entropy
before the Big-Bang nucleosynthesis can however completely change the
relic density constraints on the SUSY parameter space. Therefore one
should be extremely careful when using the relic density to constrain
supersymmetry as it could give misleading results when combined with LHC
data. With another point of view, I will also show that combining the
discoveries of the LHC with relic density calculations can bring light
on the inaccessible pre-BBN Dark Time physics. Finally, I will present
briefly SuperIso Relic, a new relic density calculator in supersymmetry,
which incorporates alternative cosmological models, and is publicly
available.

۶ نظر:

siavash گفت...

1376bftyz9سلام
چند تا پیشنهدا داشتم ( امیدوارم که مثل همیشه به درد نخور از اب در نیاد )
1- قرار گرفتن مسجد به عنوان مقر این افراد و تبدیل شدن این مکان برای برگزاری کلاسها و...
2- بردن این افراد به پارک و گذاشتن قرار ملاقات در چنین مکانهایی اولا با مخالفت شدید خانواده های این افراد روبرو شده ثانیا برای همه حاشیه های بسیار بسیار فراوانی را به همراه خواهد داشت
3- اگر این افراد به اردو برده شوند و فقط برای یک نفر اتفاقی بیفتد ان وقت خیلی سریع وزارت اموزش و پرورش جلوی گروه شما را خواهد گرفت مثلا همین اردوهای دانش اموزی هر وقت یک جا برای دانش اموزان رخ دهد تا چند ماه مجوز اردوی تمام مدارس کشور قطع است و تا مین امنیت ده ها هزار نفر حتی برای سالی یک لردو بسیار مشکل است
4- خیلی از روستاها هستن خیلی از شهر دورند و تعداد دانش اموزانشا هم پایین است یعنی گروه شما نمی توناد به انها دسترسی داشته باشد
5- شما خودتان می توانید با همه ی دانش اموزان کشور در هر نقطه ی دور افتاده ای در ارتباط باشید و هر حرفی که فکر می کنید براشون مفیده بهشون بزنید به کمک یک مجله ! مثلا اگه گروه شما یه مجله داشته باشه فکر کنم خیلی جالب باشه مثلا مدیر مسئول مجله خودتون هستید و مخاطبتون هم بچه های فقیر با استعداد و این مجله به صورت رایگان در اختیار انها قرار می گیرد هر چی که لازم باشه رو می شه تو این مجلا براشون نوشت مثلا از اهمیت درس زبان یا مصاحبه با یک پزشک چیره دست که تو روستا بزرگ شده یا مقاله های علمی و... تو دفتر مجلاه هم چند تا تلفن می ذارید که بچه ها زنگ بزنن حرفاشونو بزنن سوال بپرسن و...( تقریبا همه جا تلفن پیدا می شه) از همه مهمتر وقتی مدیر مسئول یه مجله شما باشید و توش مطالب علمی بنویسد مطمئنا خیلی از بچه های مدارس علامه حلی تهران و غیر انتفاعی تهران هم مشتاق به استفاده از این مجله می شن که البته مجله رو به اونا پولی می دین بعد در امدش دوباره خرج گروه اول می شه . بعد مثلا تو مجلا می نویسیم که تو این تاریخ تو دانشگاه ازاد یا تربیت معلم شهر( که همه اکثر جاها داره ) مثلا فلان دانشمند که اتفاقا تو روستا درس خونده در باره ی یه مبحث علمی سخنرانی می کنه که به درد بچه ها هم می خوره.
( البته این ایده اخری احتمالا خیلی پرت و پلا باشه)

منجوق گفت...

سياوش عزيز

ايده ها و پيشنهاد هاي شما مثل هميشه مفيد و سازنده بود. نكته در اينجاست كه وقت، توانايي و انرژي من محدود هست.

منجوق گفت...

در موردپيشنهاد اول شما: پيشنهاد خيلي معقوليه. اما راستش من بلد نيستم خودم را چيزي معرفي كنم كه نيستم. درنتيجه نمي توانم اين كار را بكنم.

منجوق گفت...

هر برنامه اي كه مي گذاريم بايد طوري باشه كه اونايي كه معتقدند بتوانند نمازشان را در مسجد يا نمازخانه اي به موقع بخوانند. اما نمي دانم برگزاري جلسات مختلط در مسجد عملي است يا نه.

پارسا گفت...

سلام خانم دکتر،
خوب هستید؟

می بخشید، میشه آدرسِ این سمینار رو به صورتِ کامل، مثلا، فرمیانیه، خیابان ...، کوچه ...، پلاک ... بگذارید؟
چه ساعتیه سمینار؟
مثله سمینار پروفسور وفا حضور برای عوم آزاد هست؟
من که فیزیک نمی خونم، عمران می خونم، می تونم شرکت کنم تو سمینار؟

مرسی

منجوق گفت...

سلام, ممنون خوبم

سمینار کاملا تخصصیه. البته تشریف بیارین خوشحال می شیم اما ممکنه حوصله تان سر بره.

فرمانیه، بین کامرانیه و دیباجی شمالی، جنب فربین

ساعت 2 بعد از ظهر هم شروع می شه