۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

فرشته

قبلا در مورد سوره خاله جان (خاله ی پدربزرگم) نوشته ام. شکر گزاری مسئول مرکز فرخنده به خاطر لیاقتش در برابر خداوند و در پیشگاه منتقدان مرا دوباره یاد سوره خاله جان انداخت!
در فامیل ما یک عقب مانده ی ذهنی بود. تا وقتی خدابیامرز سوره خاله جان زنده بود هر از گاهی چند شب و روز او را به خانه اش دعوت می کرد تا مادرش استراحتی کند و یا احیانا مسافرتی رود. در این مدت آن قدر به آن شخص خوش می گذشت که دوست نداشت به خانه برگردد.
هرکه سوره خاله جان را می شناخت از مومن بودن او تعریف می کرد. آنهایی هم که یکی دو بار بیشتر او را ندیده بودند بازهم تحت تاثیرش قرار می گرفتند و می گفتند چهره ای نورانی دارد. اما سوره خاله جان نمی گذاشت کسی در مقابل او این گونه صحبت کند. یا به زیرکی حرف را عوض می کرد و یا اگر طرف خیلی اصرار می کرد می گفت من بنده بی لیاقت و گناهکار خداوندم.

۶ نظر:

وحیدی گفت...

"سوره خاله جان زنده بود هر از گاهی چند شب و روز او را به خانه اش دعوت می کرد تا مادرش استراحتی کند و یا احیانا مسافرتی رود."

خیلی آموزنده بود.خدا رحمتش کنه. خدارحمتش کنه.خدا رحمتش کنه.

منجوق گفت...

خدا رفتگان شما را هم بیامرزد.

منجوق گفت...

این آقای مسئول مرکز فرخنده پس از شکرگزاری به درگاه خداوند برای عنایت نمودن لیاقت به ایشان تصویری عجیب از کودکان مرکز ارائه می دهد. کسانی که اطلاعات پزشکی دارند خواهش می کنم نوشته های ایشان را بخوانند و به ما بگویند آیا آن چه آن آقای دکتر می گوید پذیرفتنی است یا نه. من قدر جست و جو کردم و این مطلب را یافتم:
Are mentally retarded persons violent and dangerous?
Mentally retarded person are not always dangerous and violent. As their emotional quotient is low and learning capability is less than normal, they react to situation in an abnormal way. This is what makes them seem violent. However, if they are dealt with care and love, they can very well understand problems.

منبع:
http://www.buzzle.com/articles/mental-retardation-facts.html

منجوق گفت...

http://www.ehow.com/how_4880599_reduce-aggressive-behavior-autistic-children.html

وحیدی گفت...

عید شما مبارک :)

منجوق گفت...

عید شما هم مبارک