۱۳۸۸ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

Gran Sasso

زلزله مهیبی در ایتالیا ودر نزدیکی رم آمده که متاسفانه خسارات زیادی به بار آورده . بیش از صد نفر در اثر این زلزله جان با خته اند. در نزدیکی محل زلزله یکی از مهمترین آزمایشگاه های ذرات دنیا یعنی Gran Sassoقرار دارد که خوشبختانه از آسیب مصون مانده. خبر را اینجا ببینید.

۱۲ نظر:

منجوق گفت...

Dear friends and colleagues,


as you already know, an earthquake has devastated the area around the town of L'Aquila, Italy, causing hundreds of deaths and making thousands of people homeless. The government is deploying all the possible resources for the rescue operations, but the situation is still extremely severe.
The epicenter of the shocks lays only a few km from the site of the Gran Sasso underground laboratory.
However, fortunately, the people and the equipment of the Laboratory did not suffer damage. All the running experiments are working smoothly, and the external buildings have been essentially untouched.
I thank you for the messages of solidarity and simpathy.
Anyone wishing the help the many homeless people of L'Aquila and surroundings can make a money transfer to the Bank CARISPAQ SPA, quoting as reason for the transfer: "Vittime terremoto L'Aquila" Iban code: IT 53 Z 06040 15400 000 000 155 762 BIC/Swift code: BPMOIT22XXX.

With kind regards,


The Director of LNGS
Prof. Eugenio Coccia

منجوق گفت...

ای-میل بالا را اندکی پیش گرفتم

ناشناس گفت...

سلام خانم دکتر شما چقدر دلسوز هستیدکه برای ایتالیایها نگرانید.
ستاره

منجوق گفت...

ستاره جان

منظورت را نمی فهمم. مگر وقتی در بم زلزله آمد مردم کشورهای دیگر از جمله ایتالیا کم دلسوزی کردند؟!

منجوق گفت...

علت آن که من اینجا این خبر را می گذارم انسان دوستی و این حرف ها نیست. در آزمایشگاهی که نام بردم ده ها آزمایش در حال اجراست که برخی از آنها به مدل های فیزیکی که من روی آنها کار کرده یا می کنم یا خواهم کرد مربوط است. طبیعی است نسبت به آن چه که در این آزمایشگاه می گذرد حساس باشم.


وقتی که می گویم کار تحقیقی در علوم پایه یک حرکت در سطح جهانی است منظورم همین است. ما به هم وابسته ایم. فیزیکپیشگان همه دنیا چشم دوخته اند تا ببینند نتایج آزمایش هادر "گران ساسو" در ایتالیا چه خواهد بود. امیدوارم بتوانم در این وبلاگ این مفهوم را که متاسفانه در ایران کمتر شناخته شده است جا بیاندازم.

M گفت...

ایتالیا چه در زلزله رودبار و چه دربم کمک رسانی کردند به ابران
اگر اشتباه نکرده باشم الان هم تیم های باستانشاسی از ایتالیا به همراه فرانسه در حال بازسازی قسمت هایی از ارگ باستانی بم هستند

جای تاسف داره مرگ انسان ها بر اثر بلایای طبیعی اما جالبه در همین تعطیلات عید دو برابر این حادثه درجاده های ایران کشته شدند خبرش در تهران تایمز هست !

M گفت...

یعنی فرهنگ رانندگی ایرانی میتواند از یک زلزله 6.8 ریشتری مخرب تر باشد

منجوق گفت...

http://hamvarda.blogspot.com/2009/04/dama.html

منجوق گفت...

http://www.symmetrymagazine.org/bre
aking/2009/04/08/call-for-us-italy-student-exchange-shows-international-nature-of-physics/

خیلی جالبه همان طوری که من اینجا سعی می کنم تا جا بیاندازم که کار فیزیک انرژی های بالا یک کوشش بین المللی در جاهایی مثل آمریکا هم وبلاگ نویسان این رشته همین سعی رو دارند. به عنوان مثال لینک بالا را ببینید.

منجوق گفت...

طبعا اولین قدم در رسیدن به این دید که کار تحقیقی در رشته فیزیک انرژی های بالا یک کار جهانیه, اینه که باور کنیم آن کسانی که در آزمایشگاه ها یا مناطق اطراف آن زندگی می کنن مانند ما آدمند. وقتی آوار زلزله بر سرشون می ریزه دردشون می گیره! حتی بعضا می میرن! وقتی خونه شون را از دست می دن احتیاج به کمک یا حداقل دلسوزی دارن.






دیده ام برخی از دانشجو ها که از ایران به آی-سی-تی-پی می آیند طوری رفتار می کنند که انگارخارجی ها که زبان ما را نمی فهمند از گونه دیگه ای هستن. در حضورشون شکلک هایی در می آرن و یا لحنی را به کار می برن که بی ادبانه است . قطعا در حضور یک ایرانی دیگر این کار را نمی کردند.

درست است که اونا زبان ما را نمی فهمند ولی معنی حرکات چهره و شکلک و غیره کمابیش در دنیا یکی است (البته با یک سری استثناهای خیلی مهم). در ارتباط با یک نفر خارجی باید دو چندان مواظب رفتارمان باشیم که مبادا آن چه که می کنیم در فرهنگ آنها معنی نابجایی داشته باشد!
اگر بخواهیم جزوی از این حرکت عظیم شویم و سهمی داشته باشیم, باید این زحمت را به جان بخریم. و الا تنها یک تماشاچی خواهیم ماند.

ناشناس گفت...

منجوق عزیز
برای اینکه تماشاچی نباشید دیگر چه کارهایی حاضرید انجام دهید؟!

منجوق گفت...

با تو جه به این که کامنت گذارانی که دانشجوی فیزیک هستند علاقه زاید الوصفی به مسایل علمی دارند سایت زیر را برای بحث تخصصی تر در مورد مشاهده داما و تعبیر علمی آن معرفی می کنم:
http://blogs.discovermagazine.com/cosmicvariance/2008/04/21/guest-post-juan-collar-on-dark-matter-detection/