۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

اعتصاب دانشجويي در ايتاليا




شرح ماجرا
ترجمه ي شعار روي پلاكارد: نوترينوي بيشتر گلميني کمتر
گلميني از قرار معلوم وزير علوم ايتالياست كه لايحه اي مي خواهد بگذراند كه بودجه پژوهشي را كم نمايد. اگر بودجه ي پژوهشي كم شود آزمايش هاي نوترينو نيز مانند ساير آزمايش ها دچار مشكل مي شوند. براي همين دانشجوها مي گويند نوترينوي بيشتر مي خواهند و گلميني را نمي خواهند.ايتاليا در فيزيك انرژي هاي بالا از كشورهاي سرآمد دنياست. مردم ايتاليا علي العموم اطلاعات عمومي بسياري بالايي در مورد فيزيك ذرات بنيادي دارند. اين كارتون ايتاليايي درمورد نوترينو ست براي بچه ها و بزرگترها. كارتون زير نويس انگليسي دارد.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
خسته نباشید
خانم فرزان توجه دارید که همه مثل شما فیلتر شکن ندارند.
عکستون معلوم نیست
فیلم هم که مال یوتیوبه

زهرا .ر گفت...

خانم دکتر من هم تا حالا نتونستم از عکس ها و یا فیلم هایی که توی وبلاگتون می گذارید استفاده کنم آخه اکثرا فیلتر هستند.

منجوق گفت...

چي كار كنم زهرا جان؟ من كه فيلترشان نمي كنم! چيزهايي كه من مي فرستم اكثرا مطالب علمي و يا مرتبط به مسايل دانشگاهي هستند كه علي الاصول نبايد فيلتر باشند

منجوق گفت...

چي كار كنم زهرا جان؟ من كه فيلترشان نمي كنم! چيزهايي كه من مي فرستم اكثرا مطالب علمي و يا مرتبط به مسايل دانشگاهي هستند كه علي الاصول نبايد فيلتر باشند

eldo گفت...

راستش برا من جالبه که اون گزاره " مردم ایتالیا ..." رو از کجا صادر کردید؟ جهت اطلاع شما این افراد دانشجوهای ی جای خیلی مشهور تو ایتالیا هستد و اون هم پله های اون ساختمون مشهور هست و بدیهی هست که دانشجوهای همونجا هستند و هیچ ربطی هم به مردم ایتالیا ندارند . این ادامه تحلیلی شما عین این هست که ی نفر از ساختمون سفارت ایتالیا که نزدیک شماست به طور اتفاقی صحبت ۲ نفر رو دم در ساختمون شما راجع به نظریه ریسمان بشنوه و بعد فردا به همه تو ایتالیا بگه که مردم تهران همه راجع به ریسمان تو خیابون حرف میزدند! بهش خورده نمیگیرید ؟ اندکی دقت علمی حرفای عام خودتون رو زیاد کنید و گرنه میشید مثل روزنامه نگارانی که خبر کشف اتم دانش آموز دبیرستانی رو گزارش میدند. در ضمن ترجمه اون پلاکارد رو هم اشتباه نوشتید ، درستش میشه " نوترینو بیشتر ، گلمینی کمتر" و واضحه که منظور اونا این حرفه نه اینکه منهای گلمینی