۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

سخنرانی دکتر اتفاقی

همان طوری که می دانید ما (گروه پدیده شناسی ذرات در پژوهشکده ی فیزیک) هر هفته به طور منظم سمینار تخصصی داریم که معمولا روزهای دوشنبه از ساعت 2 تا 3 برگزار می شود. سخنران معمولا از داخل پژوهشکده است. مثلا فردا خودم سمینار خواهم داد. هر از گاهی که سخنران خارج از پژوهشکده است من سخنرانی را در این وبلاگ اعلام می کنم. هدفم از اعلام کردن در این وبلاگ بیشتر آشنایی با فیزیکپیشگان جوان در این رشته هست که در موسسات و دانشگاه های مختلف داخل و خارج به کار پژوهشی در رشته ی انرژی های بالا می پردازند. معرفي پژوهشگرانی که در نگارش مقاله دغدغه ی کیفیت دارند و تنها برای آن که امتیاز بگیرند مقاله نمی نویسند! بگذریم از این واقعیت که ماشین های تولید مقاله به ندرت قبول می کنند که سمینار دهند!

شرکت در سمینارها آزاد است. البته چون سمینار های هفتگی تخصصی هستند (برعکس برنامه ی informal colloquium ماهانه) اگر رشته شما فیزیک انرژی های بالا نباشد سخنرانی ها به احتمال زیاد برای شما جالب نخواهند بود. سخنران هفته ی آینده آقای دکتر اتفاقی از دانشگاه قم هستند. ایشان چند سال پیش دکترایشان را از دانشگاه صنعتی اصفهان گرفتند. من ایشان را از زمان دانشجویی شان می شناختم. از همان هنگام پژوهشگری فعال و علاقه مند بودند که در گردهم آیی مختلف گروه ما شرکت می کردند. اخیرا ایشان به همکاری آقای شکوری (شايد هم خانم شكوري) مقاله ای نوشته اند که قرار است در آن مورد برای ما سمینار دهند.دقت کنید که زمان سخنرانی این بار استثنائا روز چهارشنبه (اول دی ماه) و از ساعت 4 تا 5 خواهد بود.
عنوان و چکیده ی سخنرانی در زیر می آید:

Title:" Non-commutative QED corrections on neutrino-electron scattering."

Abstract: Neutral particles can couple with the U(1) gauge field in the adjoint representation at the tree level if the space-time coordinates are non-commutative (NC). Considering neutrino-photon coupling in the NC QED framework, we obtain the differential cross section of neutrino-electron scattering. Similar to the magnetic moment effect, one of the NC terms is proportional to $\frac{1}{T}$, where T is the electron recoil energy. Therefore, this scattering provides a chance to achieve a stringent bound on the NC scale in low energy by improving the sensitivity to the smaller electron recoil energy.

۹ نظر:

ناشناس گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=a48l6CVudEA&feature=player_embedded#!

وحیدی گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=a48l6CVudEA&feature=player_embedded#!

ناشناس گفت...

این ماشین‌های تولید مقاله که می‌گویید مقاله‌هایشان را در چه طور ژورنال‌هایی چاپ می‌کنند؟ در ژورنال‌های حسابی یا ژورنال‌های درجه چندم؟ اگر در ژورنال‌های خوب چاپ می‌کنند، چرا مقاله‌هایشان در این ژورنال‌ها پذیرفته می‌شود؟

منجوق گفت...

بیشتر در مجلات دست چندم.
اما بعضی ها آن قدر زبل هستند که تکنیک هایی را یاد گرفته اند (که با کمی چاشنی پر رویی) در مجلات معتبری مانند PLBهم مقاله چاپ می کنند.
حالا این تکنیک ها چه هستند بماند!

اسما گفت...

ما هم فردا یه سمینار داریم تو دانشکده مون

ناشناس گفت...

ممکنه یه کمی بیشتر در مورد تکنیک‌های این ماشین‌های تولید مقاله توضیح بدید؟ چطوری می‌تونند در مجله‌های معتبر مقاله‌هاشون رو چاپ کنند؟ آیا بعد از چاپ به این مقاله‌ها ارجاع هم داده می‌شه؟ چطوری می‌شه جلوی این کار رو گرفت. من به این موضوع علاقه‌مند شدم و ممنون می‌شم اگر یه توضیح بیشتری در این باره بدید و حتی اگر براتون میسر بود یه پست در این باره بنویسید. فکر می‌کنم از اون پست‌هایی بشه که برای جامعه فیزیک مفیده (نظر شخصی(

منجوق گفت...

اگر تكنيك ها را بنويسم كه به اين كار دامن زدم.
متاسفانه با سيستم فعلي و با اين بنيه ي نحيف جامعه ي علمي در كشور راهي براي مبارزه ي سريع با اين كار نيست.
هم من و هم شاهين با برخورد مستقيم و تنبيهي با اين افراد مخالفيم. چون معتقديم ضرر و زيان اين برخورد تنبيهي بيشتر خواهد بود.

دليل را اينجا توضيح دادم:
http://monjoogh.blogspot.com/2010/10/blog-post.html

http://monjoogh.blogspot.com/2010/09/blog-post_30.html

راهي كه ما براي مبارزه غير مستقيم مي دانيم (كه البته دير بازده است) همين حمايت به انواع طريق از كساني است كه دغدغه ي كار با كيفيت دارند. همين ارتباطات و دعوت كردن ها و ....



برگزاري منظم گردهم آيي هاي با كيفيت بالا و... راه حل است.

براتی گفت...

دکتر اتفاقی از بهترین اساتید دانشگاه ما هستند. کاش اون سمینار رو میتونستم برم.
اگه فیلمی ازش هست ممنون میشم برام میل کنید.

منجوق گفت...

فیلم تهیه نشد.