۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

قله دهه شصتی ها و نسل مادربزرگ هاي ما

همان طوری که می دانید تعداد متولدین دهه شصت در کشور ما بسیار زیاد هستند. حال این
متولدین دهه شصت در سنی هستند که کم کم زندگی مستقل و سبک زندگی جدید خود را آغاز می کنند. اگر روی مسایل حفظ محیط زیست کار شود این جوانان سبک زندگی دوستانه تری با محیط زیست برای خود انتخاب می کنند. چند سال دیگر که به سبک زندگی خود عادت کردند، تغییر آن سخت تر می شود.
از طرف دیگر جمعیت متولدین دهه شصت چنان زیاد است که به هر سو بروند کل جامعه را به دنبال خود خواهند کشاند. بنابراین، همین الان باید به فکر باشیم. خوشبختانه گروه های علاقه مند به محیط زیست در یکی دو دهه گذشته اقدامات مفید زیادی کرده اند. زمینه برای فراگیر شدن این فرهنگ آماده است. اما افرادی چون من و شما باید اندکی همت کنیم و توجه دور وبری های خود را به این مسئله جلب نماییم.
نسل مادربزرگ هاي ما كه پيش از سال سي هجري متولد شده اند اغلب به طور سنتي طرفدار محيط زيست هستند. به هدر دادن آب و اسراف در مواد غذايي را گناه مي دانند. آنان كه هنوز وضعيت مملكت را پيش از بالا تر رفتن قيمت نفت به خاطر دارند، قدر آسايشي كه نفت با خود به همراه آورده بهتر مي دانند و در مصرف گاز و ... صرفه جويي بيشتري مي كنند. اين نگرش آنان با عث شده كه با طرح بازيافت شهرداري هم همكاري بهتري داشته باشند. در واقع چه ثروتمند و چه فقير، از قديم، بازيافت به طور سنتي بخشي از زندگي آنان بوده است! اما نسل هاي بعد با اين گونه طرح ها اغلب نا مهربان هستند.

هیچ نظری موجود نیست: