۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

فايل هاي صوتي كلاس فيزيك ذرات

جزوه ي جلسه ي اول و دوم
فايل صوتي جلسات

۲۳ نظر:

ناشناس گفت...

بسم الله
سلام
خیلی ممنون از اینکه فایل متن و صوت کلاستون رو می ذارید
یه نکته به ذهنم میرسه و اون اینکه همه که اینترنت پر سرعت داخل ایران ندارن که بتونن یه فایل صوتی 57 مگابایتی رو دانلود کنن
می تونید فایل هاتون رو convert کنید تا حجمش بیاد پایین
با برنامه movie maker ویندوز شاید بتونید تا 5 مگابایت حجم فایل صوتی رو کاهش بدهید

منجوق گفت...

سلام
ممنون از راهنمایی تون. راهنمایی شما را با مسئول سایتمان
در میان می گذارم.

نسیم گفت...

سلام
بسیار قدردان شما هستم. به نوعی کلاس هایتان را دنبال می کنم. امیدوارم بتوانم تا جلسه ی آخر از کلاستان بهره مند شوم. علاوه ان که شیرین درس میدهید .

Hamid گفت...

سلام خانم دکتر. با تشکر اولین فایل صوتی شما را گوش کردم. دومی را هم انشاا... گوش خواهم کرد. ولی فکر کنم فایلها دچار یک ویروسی شدند که نشد آنها را ضبط کنم. دلم می حواست بگویم خیلی همه چیز را فهمیدم ولی حیف که اینطور نیست مثلا چرا نسل چهارم و پنجم ایده ی خوبی در مدل استاندارد نخواهد بود که فرمودید سوالیست که بعدا به آن برخواهید گشت؟ فکر کنم شهودِاٌ نسلهای بیشتر مدلمان را از حالت گازی-آماری به حالتهای مایع و جامد هم سوق دهند؟

در ضمن غیبت نباشد یک بار برای گرفتن مقاله ای از ویتن یا کامیونکوسکی دور شمال شهر گشتم تا بالاخره بفهمم کتابخانه ی فیزیک آی پی ام کجا منتقل شده است. آخرش هم هنوز دنبال مقاله ی دومی اندر خم یک کوچه ام.

و این مسئله را هم بگویم که چرا شما از علامتهای ریاضی در بلاگتان استفاده نمی کنید؟ من که هنوز از انجام چنین کاری سر در نیاورده ام. آیا امکان پذیر نیست؟ شاید هنوز تکنولوژیش به ایران نرسیده؟

با آرزوی موفقیت شما و دکتر شیخ جباری.

منجوق گفت...

سلام،
قضيه كتابخانه ي پژوهشكده ي ما قصه ي غصه هاست. بهتر است وارد آن نشوم. در مورد نسل هاي بعدي: در صورت حضور اين ذرات به يك سري پارامترهاكه به آنها پارامتر هاي پسكين يا پارامتر هاي كج (oblique) مي گويند مي توانند سهم دهند با اندازه گيري دقيق اين پارامتر ها مي توان روي نسل سوم و چهارم حد گذاشت. يا در ترم حاضر -اگر فرصت شد- يا در ترم بعد من اين بحث precision dataرا پوشش خواهم داد. اما به طور خاص به بحث نسل 4 و 5 نخواهم پرداخت چون خارج از مدل استاندارد است و از نظر من ارجحيتي نسبت به ديگر مدل هاي وراي استاندارد ( كه صد تا صد تا در مقالات مطرح شده اند) ندارد. اگر علاقه مندان زياد باشند سر سمينار ها به اين بحث مي پردازيم.

منجوق گفت...

در مورد فرمول نويسي در وبلاگ من از يكي دو نفر سئوال كردم و گفتند blogspotچنين امكاني ندارد من هم بيشتر پي
گير نشدم

منجوق گفت...

به نسيم
سلام ممنون از سخنان دلگرم كننده ي شما.

Hamid گفت...

با سلام دوباره فایل دوم را هم شنیدم. بسیار از حضرت عالی تشکر می کنم که فایلها را در اینترنت برای استفاده ی عموم قرار داده اید. و تشکر فراوان برای راهنمائی های دیگر. من می توانم با توجه کافی استفاده ی زیادی از نتها و کلاسهای شما ببرم. ممنون و شاید هیچ وقت برای یاد گیری دیر نباشد. البته در مورد من فکر کنم یک کم دیر شده باشد. تشکر تشکر.

منجوق گفت...

اگر عشق و علاقه باشه، من فكر نمي كنم هيچ وقت دير بشه.

منجوق گفت...

سر كلاس گفتم بيشتر مقاله ها در مورد نسل 4 از تركيه مي آد. اتفاقا امروز هم يك مقاله ي جديد منتشر كردند:
http://arxiv.org/abs/1009.5405

Hamid گفت...

با سلام دوباره. من فقط ابسترکت مقاله را دیدم و پارامترهای پسکین را هم یک نگاهی انداختم. ولی هنوز فکر می کنم که گذشته از نسلهای چهار و بالاتر هم که حساب کنیم مدل استاندارد قاعدتا باید به زمانی برگردد که همه چیز در یک حالت گاز عظیمی واقع شده اند و برای همین هم گرانش را وارد مدل کردن سخت است و کاریست که در ریسمانها و تئوری ام می خواهند با بسط تئوری میدان انجام دهند. نظر شما چیست؟ با تشکر.

منجوق گفت...

مطمئن نیستم متوجه منظور شما می شوم. به نظر من وبلاگ برای بحث علمی جای مناسبی نیست. هم وقتگیر هست و هم معمولا به سوء تفاهم می انجامد. برای اطلاع رسانی یا بیان حواشی که افراد را به فیزیک علاقه مند می سازد محیط خوبی است اما برای بحث جدی علمی صحبت رو در رو بهترین روش است

شیما گفت...

خیلی ماهی خانم دکتر.دستتون درد نکنه.

منجوق گفت...

ماهی از خودتونه شیما جان!

زهرا .ر گفت...

ممنون خانم دکتر .امیدوارم بتونم یه روزی ازشون استفاده کنم

منجوق گفت...

زهرا جان
فکر می کنم این چند جلسه ی اول برای دانشجویان کارشناسی هم مفید باشد. حداقل انگیزه ای می تواند باشد برای توجه بیشتر به برخی از مفاهیم که در دوره ی کارشناسی می آموزیم

Hamid گفت...

با سلام. این حقیر هیچ احتمالی را رد نمی کند و از جمله خوب نبودن وبلاگ برای مباحث علمی و حتی از اینکه سوء تفاهم ممکن است رو در رو هم اتفاق بیفتد اگر در وبلاگ هم چنین امکانی هست. مخصوصا برای کسی مثل من که خیلی زود جوش می آورم. ولی من خیلی خوشحال می شوم که هر وقت حضرت عالی بفرمائید در خدمتتان باشم هر جائی به غیر از آی پی ام و شریف چرا که اینجاها پس زمینه اش طوری است که یک کمی فشار خونم بالا می رود. مسجدی امامزاده ای یا حضرت شاه عبدالعظیم شاید بهتر باشد.
با تشکر دوباره.

منجوق گفت...

من هم خوشحال مي شوم زيارتتان كنم. خيلي ها همين حرف شمارا در مورد آي-پي-ام مي زنند. ولي من به شما اطمينان مي دهم كه جو پژوهشكده ي فيزيك ديگر مانند 5 سال پيش نيست! به خصوص جلسات سمينار هفتگيhep-phكه اصلا از آن خبرها نيست. شركت كنندگان در اين سمينار من هستم و شاهين و گاهي دكتر فيروز جاهي و عده اي از پست-داك ها و دانشجوها. بحث هايمان هم شبيه همان چيز است كه در سمينارهاي هفتگي slacداشتيم.

منجوق گفت...

پژوهشكده ي فيزيك را عرض كردم. جو پژوهشكده ي ذرات به گونه ي ديگري است.

Hamid گفت...

راستش من فرق بین پژوهشکده ی ذرات و فیزیک را آنچنان نمی فهمم و از مکان آنها هم دقیقا مطلع نیستم غیر از اینکه به کتابخانه ی پژوهشگاه فیزیک مراجعه کرده ام آن وقت که نزدیک ساختمان کوه نور بود. ولی بعدا پشت در مکان جدیدش در لارک (؟) گیر کردم چون از قضا آن موقع کتابخانه در حال اسباب کشی بود. ولی صادقانه بگویم که بارها رودررو با افراد آی پی ام که بدون هیچ دلیلی یا به دلیلی که هیچ وقت برای من روشن نبود یا به دلایل شخصی خودم درگیر شدم. مثلا یک بار سر ماشین پارک کردن در ساختمان نیاوران یک آقائی از بالای ساختمان فریاد می کشید که باز پارکینگ اشغال شده و یک مامور لباس شخصی با بیسیم در مقابل من ظاهر شد که هی او فریاد می کشید و از اینطرف هم من. بالاخره به او گفتم که می دانی که چیست؟ فردای شب قدری بود و هر دومان هم خسته ایم و دمم را روی کولم گذاشتم و رفتم. و بارها باافراد دیگر در ساختمان اختیاریه درگیر شدم. آنچه که من به نظرم می رسد این است که افراد فکر می کنند یک صدقه ای میدهند که وجود دیگران را در این جور مکانها تحمل می کنند. به نوعی جو آنها را می گیرد. یکی از آخرین بارهائی که به سخنرانی یکی از دانشجویان(؟) دکتر م شهشهانی رفته بودم دو تا دانشجو هم پشت سر من نشسته بودند و همینطور مثل زنبور پچ پچ می کردند که من مجبور شدم جایم را عوض کردم. البته اینها را نمی شود سوء تفاهم نامید ولی این را هم نمی دانم چه اسمی باید روی آنها گذاشت. فکر کنم چون گاهی اوقات یک پایم می لنگد در آینده دچار پای چوبی فلسفه دانها شوم. الحمدا... هنوز گیر این بیماری خاص به طور اهم وعام نیفتاده ام. البته این را هم بگویم که کتابخانه ی حضرت شاه عبدالعظیم هم مراجعه کردم همینجوری المیزان عربی علامه طباطبائی را بدون قید و شرط نمی دهند. حساب حساب است. ولی گفتم شاید مکانهای مذهبی فضا و جوش سوای کتابخانه ها بهتر باشند. هم زیارت است هم تماشا. استاد ارجمند دکتر شیخ چباری را از قول من بطور مبسوط سلام برسانید. بیشتر از این اوقاتتان را تلخ نمی کنم.

منجوق گفت...

مسئله ي پاركينگ هميشه هست. همين ديشب هم كه ما براي شركت در مراسم دكتر نفري به ساختمان نياوران رفتيم نگذاشتند در قسمت پاييني ماشين را پارك كنيم. به دروغ گفتند پايين همه جاهاي پارك گرفته شده. اصلا شرم هم نكردند كه ما دو دقيقه ديگر از آنجا خواهيم گذشت و دروغشان معلوم خواهد شد. اينه ديگه! كاريش نمي شه كرد. دو هفته پيش هم سر همين مسئله در دانشگاه الزهرا برنامه داشتيم.

Hamid گفت...

شما همیشه نه یک قدم که چندین قدم از نوع غیر شمارا از من جلو هستید. من باید اول اعلانیه جدیدتان را می خواندم. من قول می دهم که اگر ریا نباشد و خدا بخواهد و در ضمن زنده هم بودم به سخنرانی شما در فرمانیه روز دوشنبه بیایم و یک گوشه ای بنشینم و خوب گوش بدهم بلکه یک چیزی یاد بگیرم چون من معمولا حرف زیاد می زنم اما در حضور متخصصان مثل موش می شوم.

منجوق گفت...

شكسته نفسي مي كنيد. دوشنبه سر سمينار منتظر شما هستم