۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

فاجعه

فاجعه ي اخير را به بازماندگان تسليت مي گويم. مثل موارد فجايع قبلي حرفي ندارم بگويم جز آن كه متاسفم. چه كار غير از اين مي شه كرد؟! آنهايي كه بايد احساس مسئوليت كنند.... بگذريم! آنان هم كه كاري از دستشان بر نمي آيد و خود هزار گرفتاري در زندگي دارند آن قدر دارند از اين فجايع غصه مي خورند كه مي ترسم سلامت خود را از دست دهند!

پي نوشت:
تحليل يك خلبان بازنشسته در وبلاگ شخصي اش از اين واقعه ي مصيبت بار و سئوالاتي از وزير راه وترابري از زبان اين خلبان پيشكسوت

۱۳ نظر:

من گفت...

مرگ یک نفر تراژدیٰ مرگ صدها نفر فقط یک آمار است...
فدای سرت چیزی که اینجا زیاده و مفت جون آدمیزده تا دلت میخواد آمار بده 20تا زخمیٰ 100تا کشتهٰ10000تا........
فقط از دیشب دارم به این فک میکنم اگه وسط لوتم سقوط میکرد همچین پوشش خبری ای داش؟یه ساعت بعد اولین بار بی بی سی گف اما اخبار ایران 5ساعت بعد حتی یه عکسم نداش
یکی از بجه های المپیاد چن سال پیشم با مادرش تو این پروازبودن

ناشناس گفت...

bahseh posteh ghabli hanoz bazeh?

انتقاد آری...غرغر کردن هرگز گفت...

اینجور تعریف کردن از بی بی سی رو نمی پسندم.

1- اینطور که شما در پیام تان نوشتید هر کسی نداند فکر میکند بی بی سی در ایران خبرنگار و دفتر و تشکیلات دارد.



2- ساعت سقوط هواپیما بنا به گفته این منبع:

http://www.tabnak.ir/fa/news/141395/سقوط-هواپیمای-مسافربری-در-ارومیهنجات-برخی-مسافران+تصاویر

ساعت 19:45 بوده در حالیکه من نزدیکای نه از زیر نویس شبکه خبر متوجه شدم و بلافاصله زدم شبکه یک اخبار رسمی ساعت نه.

بعد شما چطور به این جمله رسیدید؟!!

"...اما اخبار ایران 5ساعت بعد..."

منجوق گفت...

به ناشناس دوم: بله. بحث جذب گردشكر هنوز باز است. اما لطفا كامنتان را به دنبال يادداشت مربوطه بگذاريد

من گفت...

این تعریف از بی بی سی نبود انتقاد از تلویزیون ایران بود.
در ضمن گفتم "عکس"یا"فیلم"از این سانحه..
همچنین اخبار ضد ونقیضی که در مورد تعداد مسافرا دیشب و صبح امروز گفته شد...
میتونستن حداقل یه نوار سیاه گوشه ی تلویزیون بزنن
بی خیال این بحثااتفاقیه که افتاده اصولا جهان سوم به درام معتاده هر چند وقت یه بار باید یه بحران بخوره

زهرا.ر گفت...

این خیلی بده تا آدم میاد خاطره ی سقوط های قبلی را فراموش کنه یهو یکی دیگه سقوط میکنه
تقریبا سالی یه هواپیما
من هنوز نتونستم خاطره ی سقوط هواپیما در کوهه های سیرچ کرمان رو فراموش کنم
چون فرزنداشون رو هرچند وقت یکبار می بینم کاش الان بودند و می دیدند که بچه هاشون چقدر بزرگ شدند.

ناشناس گفت...

اگر هواپیمای فرانسه سقوط می کرد کامران نجف زاده مقابل دوربین، خودکشی میکرد!

راضيه گفت...

من نمي دونم اين يعني چي :در سال 2011 يك هواپيما بعلت مه گرفتي سقوط كرد!
مگر هواپيما يك حيوان چهارپا بوده كه در مسير مه آلودش جلوي پايش را نديد و افتاد.
كاش لااقل يك حيوان چهارپا مي بود واينهمه سرنشين نداشت.
يعني هواپيما نمي تواند مثله يك ايران پيما در برف و مه براند؟؟؟؟؟؟؟؟

اين دليل خوبيست براي مرگ اينهمه انسان؟؟؟

ه.آشنا گفت...

هرچند توجیهی برای اشتباهات تکراری نیست اما بازامید به بودنی نو در جهانی بدیع، بنیادی است و اصیل. وقتی بودن همیشگی است ترسی از نبودن در صورتی خاص نیست .

ایمان گفت...

سلام
فقط در عجبم که این همه مال و جان فدای چه میشود؟
به خدا در عجبم...!
شاد باشید،هرچند سخته!

arash گفت...

http://www.oldpilot.ir/2011/01/_727.php#more

منجوق گفت...

خوبه كه من تلويزيون نگاه نمي كنم:
http://daanaa.blogspot.com/2011/01/blog-post_11.html

امیرعباس گفت...

چند هفته پیش از این حادثه به فرسودگی ناوگان هواپیمایی ایران فکر میکردم و ناراحت و تقریبا مطمئن از اینکه باز هم شاهد سانحه هوایی خواهیم بود.
به نظر من دلیل اصلی زیاد بودن اینگونه حوادث هوایی در ایران چیزی جز تحریم های گسترده نیست.
درست است که اخیرا آقای صفار هرندی گفته اند: با دور زدن تحریم ها دنیا را مسخره کردیم ولی واقعیت چیزدیگری است.
از دید من آمریکا و سازمان ملل هم باید پاسخگوی خون این عزیزان از دست رفته باشند.
تحریم فروش هواپیمایی که عملا نمیتواند کاربرد نظامی داشته باشد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.