۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

هموطن جنس ایرانی بخر

من خبر زیر را از دوستی دریافت کردم که او نیز از دیگری دریافت کرده بود. نه من و نه او درباره صحت و سقم و اعتبار خبر نظری نداریم. شاید درست باشد و شاید هم نادرست.
اما چون در مورد واردات بی رویه و ضربات آن به هموطنان تولیدکننده چند بار در این وبلاگ صحبت کردیم، به جا دیدم این خبر را به اطلاع برسانم. از دوستانی که اطلاعات بیشتر دارند تقاضا می کنم در مورد صحت و سقم این خبر اطلاعات بیشتری به ما بدهند.
صرفنظر از این خبر، برنج باسماتی عطر و طعم برنج ایرانی را ندارد. فقط الکی قد می کشد!
خبر:
ذکر فوق­العاده مهم و فوري فوري فوري
برنجهاي وارداتي پاکستاني و هندي براي دوام بيشتر در انبارها و جلوگيري از قارچ و کپک و پوسيدگي و نيز جلوگيري از شپشک توسط مواد گوگردي به همراه گروه غير اشباع خانواده فنل بخار داده شده­اند. اين مواد بغايت سرطان زا مي ­باشند و حتي در صورت شتشوي برنج و يا جوشاندن و آبکشي برنج آسيب­هاي نابود کننده و مخرب آن کم نمي­شود. سرطان­هاي معمول با اين مواد از نوع Leukemia (سرطان خون و مغز استخوان) و Sarcoma & Bone Cancer (سرطان بافتهاي نرم و استخوان) مي باشد. براي رضاي خداوند و جلوگيري از آسيبهاي جاني جبران ناپذير به هموطنانمان با همه امکانات اطلاع رساني کنيد.

۷ نظر:

پت گفت...

استفاده این این گونه مواد خصوصا فنل بسیار رایج است ( فنل در ایران هم استفاده می‌شود). مساله‌ی مهم این است که تولید کننده‌ای که روی کارش نظارت نباشد چه ایرانی چه پاکستانی امکان دارد از حد استاندار خارج شود.

منجوق گفت...

متشکر! تا جایی که من شنیده ام اداره استاندارد های ایران با جدیت کارش را انجام می دهد. آیا این طور نیست؟ حداقل من بیش از پاکستان به استاندارد های ایران اعتماد می کنم. از قرار معلوم که در مورد سلامت آب های معدنی که استاندارد های بهداشتی ایران و اعمال آنها توسط مسئولین ذیربط در حد قابل قبولی است.
در مورد سایر مواد خوراکی چه طور؟

منجوق گفت...

یادش به خیر ماجراهای ما و دبیر شیمی اول دبیرستانمان آقای خیاطیان و بحث ها و داستان های جناب "فنل".
آقای خیاطیان از فنل زیاد خوشش می آمد و به آن می گفت "مار خوش خط و خال" اگر می خواهید بدانید چرا سایت زیر را بخوانید:
http://www.mums.ac.ir/buali/fa/safety,6

منجوق گفت...

اطلاعات بیشتر در مورد فنل در اینجا موجود است. نازی ها چه استفاده هایی از آن می کردند!
http://en.wikipedia.org/wiki/Phenol

Qasem گفت...

این تنها شامل برنجها نمی‌شود. شکلاتهای خارجی٫ سسهای وارداتی نیز مثل خودشان مزه نمی‌دهند. بعضن خیلی بیشتر ارزان‌تر از آن چه که باید باشند هستند. یک چشیدن کوچک از آنها چند روز آدم را که جای خودش را دارد حتی من را خانه‌نشین می‌کند. شماره‌ای از وزارت بهداشت ایران یا نشانی دیگر نیز رویشان ندارند. این اجناس حتی در شمال تهران فروخته می‌شوند حالا به سختی می‌توان حدس زد در جاهای دور چه اتفاقی می‌افتد یا در حال افتادن است.

ناشناس گفت...

با اجازتون جیبمون اجازه نمی ده فنل نخوریم.

ناشناس گفت...

اگه برنج ايراني رو ازمايش كنن ١٠ برابر اينا الودست! در ضمن اگه اين هنديا نبودن برنج ايراني الان كيلوئي ١٠٠٠٠تومان بود!!!!