۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

آهنگ كوچه لر

آهنگ "کوچه لره سو سَپمیشم" از آهنگ های قدیمی آذری است که رشید بهبودف آن را باز خوانی کرده. حتي اگر ترك زبان نباشيد، این آهنگ را احتمالا شنیده اید. در فیلم مارمولک کمال تبریزی، این آهنگ را می خواندند. در تبلیغات فیلم "بانوی ار دیبهشت" ساخته خانم رخشان بنی اعتماد هم این آهنگ پیش زمینه بود. در سریال "سرزمین سبز" که اندکی پیش از در گذشت زنده یاد خسرو شکیبایی پخش شد، او این آهنگ را برای مردم محلی جنوب می خواند و...
این آهنگ با جملاتی ساده و صمیمی ، حال و هوای عاشقی را به تصویر می کشد که در انتظار معشوق است و با دقت و وسواس و عشق و علاقه، خانه و کوچه های اطراف را برای حضور دوباره "يار" آماده می کند. شعر این آهنگ و ترجمه آن را به فارسی در
اینجا می توانید بخوانید. آهنگ را هم می توانید از اینجا دانلود کنید. عنوان چند قسمت بعدی داستان سارا بندهایی از این تصنیف خواهد بود.

مجموعه كامل داستان تاريخي-خانوادگي سارا را مي توانيد در اينجا بيابيد.

۲ نظر:

Unknown گفت...

سلام

دکتر من خیلی علاقه مندم نظر شما رو در مورد برنامه ی درسی فیزیک کارشناسی ارشد بدونم. و این که یه مقایسه ای بدید بین این جا و جاهای دیگه.
من به نظر خودم برنامه ی شریف درش پیشنیازی همنیازی ها اصلا خوب رعایت نمیشه. تکرار توش زیاده. البته این ها را اول از دکتر خرمی شنیدم و بعد خودم بهش رسیدم. مثلا ما مجبوریم 100 جا به طور پراکنده جبر خطی استفاده کنیم و هر بار به مشکل بخوریم. در صورتی که یک درس اختصاصی برای جبر خطی می توانست مشکل را حل کند.

منجوق گفت...

سلام،
من مدت هاست تصمیم گرفته ام در مورد دانشگاه شریف نظری ندهم. واقعا هم خیلی درست نیست کسی که خارج از گود نشسته در مورد جای دیگری نظری بدهد.

ان شاالله خودمان می خواهیم در آی-پی-ام دانشجوی دکتری بگیریم. به امید خدا تمام توان خود را به کار می گیریم تا با سعی و کوشش نسل جوان پژوهشکده دوره های خوبی برگزار شود.