۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

Colloquium next week

هفته آينده روز چهارشنبه ساعت 4 بعد از ظهر من تحت برنامه colloquiumماهانه سمينار خواهم داد. همين سمينار را من يك بار در دانشگاه لودويگ-ماكسيميليان درمونيخ دادم، يك بار هم شنبه گذشته در دانشگاه الزهرا دادم و اين بار در ساختمان فرمانيه آي-پي-ام ارائه مي دهم. سخنراني به زبان نسبتا غير تخصصي خواهد بود. دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد نيز مي توانند مباحث آن را تا حدود زيادي دنبال كنند. عنوان و چكيده در اين اعلاميه آمده است.

۹ نظر:

Sayeh گفت...

این عبارت "علوم فیزیکی‌" یعنی‌ چی‌؟!

منجوق گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
منجوق گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
منجوق گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
منجوق گفت...

پس از چند جلسه که کلیکیوم سال گذشته به همت دکتر فیروزجاهی برگزار شد، آقایان دکتر منصوری و ارفعی خواستند این برنامه بین پژوهشکده فیزیک و پژ وهشکده های تحت ریاست ایشان مشترک باشد. برای همین, این عبارت را ابداع کردند و اصرار کردند تا به اعلامیه اضافه شود. البته کماکان زحمت هماهنگی و دعوت از سخنرانان با دکتر فیروزجاهی است. کسانی هم که در جلسه حاضر می شوند هم اغلب از پژوهشکده فیزیک است. از آن همه

zeal
و اصرار برای مشترک کردن برنامه کلیکیوم تنها این عبارت در اعلامیه به یادگار باقی مانده!

Unknown گفت...

می‌ شد البته اسم "پژوهشکده فیزیک" رو عوض کرد که ایهام موجود از بین بره!!!

Alireza گفت...

علوم فيزيكي من رو ياد علم ورزش و پرورش اندام مي اندازه!!!! ظاهرا مي شه علوم فيزيكي رو در برابر علوم متافيزيكي يا ماورا الطبيعه به كار برد. اون وقت همه رشته هاي مهندسي هم توش جا مي گيرند!!!!
يه بار داشتم باسه يه استاد خارجي توضيح مي دادم كه آي پي ام چه جور جاييه!!! بعدش بنده خدا سوالي براش پيش اومد كه اگر پژوهشكده ي فيزيك داريد پس پژوهشكده ي نانو و ذرات و نجومو كيهان شناسي ديگه چيه!!!!

منجوق گفت...

راستش ما خودمون هم در حل اين معما مونده ايم. اون بنده خدا خارجيه حق داره گيج شده.
"كه كس نگشوده نگشايد به حكمت اين معما را"

منجوق گفت...

اين يكي جالب تره: پژوهشكده "ذرات و شتابگرها".

نكته ام روي پسوند جمع "ها" پس از شتابگر ه. اون قدر "شتابگر" داريم كه نمي دونيم چه جور بشماريمشون!